fempiertje.reismee.nl

First impressions

Ola!!

jaja zoals jullie zien gaat het al hard met mijn spaans...

Wink

Even een korte update van de reis en de eerste indrukken.

De vliegreis was erg lang, maar in principe prima verder. Vanmorgen was ik rond half 5 lokale tijd alweer wakker en na wat hangen en lonely planet lezen in het hostel ben ik Alajuela maar eens gaan verkennen. Hier kwam ik er al vrij snel achter dat de plattegrond in mijn lonely planet niet veel waard is en dat men hier ook geen gebruik maakt van straatnaambordjes.Het vinden van de weg was dusal een uitdaging op zich. Na de eerste shock van het gevoel van complete desorientatie kwam de tweede cultuurshock: de supermarkt. Die zijn hier namelijk nogal..... eh groot

Tongue out

Na wat wandelen en vragen eindelijk het park gevonden, waar ik een beetje heb gelezen, een valentijnskaart(?) heb gekocht voor een goed doel (hoop ik althans, ik begreep het niet helemaal) en waar ik kennis heb gemaakt met mijn eerste local-vriend hier. Na een korte rondleiding door Alajuela kreeg ik al mijn eerste costa ricaanse afscheidskusopdewang (volgende cultuurshock, of zou ik gewoon echt zo naif zijn??) en telefoonnummer mocht ik zin hebben in bier en gezelschap (naja goed, zo naif ben ik dan weer niet

Wink
)

Nu dus weer terug in het hostel. Straks even een hapje eten en vroeg naar bed want morgen begint de lange reis naar...... Playa Dominical!! Ik hoop dat ik Noortje kan vinden daar en dat het daar iets minder hard waait dan hier.

Zondag naar mijn gastgezin en maandag begint de cursus. Next update will be from Playa Dominical!

Dikke kuss en heel veel liefs vanuit warm, chaotisch en vriendelijk Costa Rica!

Reacties

Reacties

Heidi

Fijn dat je goed bent aan gekomen, ik blijf je volgen.

dag lieverd

Onno

Klinkt leuk daar :-) Benieuwd naar je Spaanse cursus en je reisje daar naar toe

mama

leul verhaaltje, nou een goede reis na je gastgezin en tot gauw op skype of msn. was erg gezellig gisteren met manfred op skype en jou op msn. kijk goed uit.
dikke kus en liefs mama

Ellen

Zo de kop is eraf! Eerste Spaanse woordjes geleerd, eerste nr. gescoord ;-) en op weg naar Noortje. Klinkt allemaal goed. Ik benijd je Von.
Have fun en hou ons maar goed op de hoogte.
kusssss

Ghislaine

He fem,

Goed om te horen dat je een goede reis hebt gehad. Het zal daar inderdaad wel heel anders zijn dan hier. Je zal vast nog veel mooie dingen te zien krijgen! Ik wens je heel veel plezier!

liefs,
Ghislaine

fem

hai chickie, fijn dat je goed bent aangekomen! leuk om van je te horen en hou ons op de hoogte! hele dikke kus!

far

afscheidskus hmmm begint goed :)
veel plezier en ik blijf je volgen!
kus
far

sim

Femmie!

Hopen dat er in andere plaatsjes wel straatnaambordjes hangen... Aan de andere kant vind je je weg vast gauw genoeg en zul je wel meer welwillende "gidsen" tegenkomen ;). Een goed begin in ieder geval en het wordt allemaal nog veel leuker, dus ben erg benieuwd naar je volgende verhaaltje!

Dikke X Sim

Marit

Hoi femmie
Leuk wat van je te horen, ben blij dat de reis goed is verlopen en de eerste indruk leuk is. Over die zoen: in spanje was het ook ff wennen dat als je je aan iemand voorstelde je geen hand maar een zoen kreeg. Of was ik ook een beetje naief???
Kus!!

Geordie

Ik hoor het al, dat komt helemaal goed!!!
Nu al helemaal platgezoend! ;)
Fijne reis!!!
Xx

Anita

Halo ( hallo ) Fempiertje,

Alegre a la contempla este la bien con tuya ( blij te horen dat het goed gaat met je ).
Hopelijk heb ik het goed geschreven, hahhaah.
Wens je veel succes met je Spaanse les.

Grappig hoor om je eerste verhaal te lezen.
Zo zie je maar dat wij eigenlijk verwend zijn in Nederland, plattengrond en landkaarten.
Maar uiteindelijk vind je, je plek waar je moet zijn.
Nieuwe mensen ontmoeten is altijd leuk ……., zoenen, ooo, nu worden al je vriendinnen jaloers hé ( grapje ).
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het eten daar is, dus ……….
Veel plezier maandag, zal je vast wel lukken om Noortje en ……. te vinden.

Nou ik vind je niet naïef hoor, Nederland is ook heeeeel anders dan Costa Rica!.
Wens je alle geluk met je nieuwe uitdagingen.
Wacht met spanning af naar je volgende verhaal, misschien met wat foto’s ……….

Groetjes van mij geen handdruk haha, maar een knuffel, Liefs Anita

Koen

hey Fem,
goed te horen dat je zonder brokken bent gearriveerd in C.R. Veel plezier daar en ik ben benieuwd naar je avonturen daar.

Elize

Hola chica! (als je het goed wil schrijven is ola met een h :)) Que tal???? En Granada, todo es muy bien! Ik had van de week precies hetzelfde met die kus on the cheek! Ff wennen, maar wel lekker gezellie haha. Mensen zijn veel aanrakeriger. Ik ga vanaaf weer naar een flamenco show! Dikke beso en vergeet je Valentijnskaart niet op de post te doen ;)

Basje

Hoi Fem,

jij bent echt naief.

Besito

Kimberly Drijver

hi fem!
echt super dat je op reis bent (in je eentje nog wel!)
je moest is weten hoe jaloers ik op je ben!
echt heel veel plezier!
ik wil graag alles horen als je weer thuis bent, misschien dat ik ook wel is in me eentje weg ga.. ha-ha
have fun!
liefs, je buurmeisje in lisse

Gerard

En om je nog vrolijker te maken... Sven is voor de 3e keer op rij wereldkampioen geworden!
Enjoy!

Irene

Hey femmie!! Zo je begint dus goed door te verdwalen met de lonely, telefoonnummers van "Juaviers" en dan ook nog eens de beginselen van het spaans oppikken!! Ik ben net terug van een weekendje duitsland en vond dat ook al een hele ervaring. Uren in de auto en dan door het mooie heuvelige landschappen naar Ravensburg waar de beste club een verzamelplaats is voor de locale hangjongeren!! Maar heb het erg naar mijn zin gehad en hoop deze week weer te kunnen gaan werken. Al die vrijheid is echt niet gezond voor mij!! Ondertussen zit je volgens mij al bij je gastgezin. Ik hoop dat het klickt en succes met je spaanse lessen!! Have fun!!

Dikke knuffel en xxx van mij.

Rico

Femke,

Fijn dat je goed aangekomen bent ;)
Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen! :)

Kus Rico

pvdmee@aegon.nl

Hééé Fem,

Eindelijk dan begint het "grote" avontuur. nu erst maar snel meer spaans leren, misschien kun je volgende keer dan ook afsluiten in het spaans. Dat is dan gelijk al 100% vooruitgang. Helaas heb ik je moten missen op je afscheids feestje, maar eindelijk is dan de grote reis gemaakt. Heel veel plezier en fun en "amor" en hoop nog veel van je te horen.
liefs
Paul

Reinder

Ha Femkje,

Mooie berichten zeg! Tja, zo'n lange vliegreis is niet je-van-het....en zeker als je Femke heet (lekker bewegelijk...). Nu gaat het echte werk beginnen hè?!
Geniet van alles en suXes met je Spaanse les.
O ja, bij AEGON is 't stil, dus nix te melden.

Dikke kus,
Reinder

Wiekie

Ha die zus, ja reizen geeft ook altijd wat chaotische ervaringen, maar dat maakt het weer spannend,
Heb begrepen dat je Noortje inmiddels hebt gevonden, heel veel liefs uit het verschrikkelijke saaie donkere grijze natte Nederland
kusssssssssssssssssssss

Kitty

He Dame,

Ik lees het al: jij valt daar vanzelf in allerlei avonturen. Ik zie het helemaal gebeuren bij het lezen van je verslag. Geniet ervan!

Stijn

Hola guapa,
soy muy orgulloso de ti que hablas Espanol ya!! Y es muy normal dar besitos qundo tu no conoces alguin, en Espana todo el mundo lo ace :-)

Disfruta de tus vacaciones!!

Un besito

Ghislaine

Zo te lezen, hoef ik me geen zorgen te maken, dat je je niet zult gedragen.
Nogal stil op de afdeling, zonder jou.
Heel veel plezier,

liefs,

Ghis

Benji

Buenas Tardes Chica,

Comó estás? Comó te fue tú primer classe de Español?

Een zoen op de wang is een doodnormale manier van afscheid nemen, net zoals hier 3 zoenen normaal zijn;). Als jij dat daar nu eens doet, misschien dat zij dan perplex zullen staan van jou:D

Geniet er van!

Hasta la proxima!

Benjamin

Selma

Femmie!!!!!
Goed om te horen dat je goed bent aangekomen! Geniet ervan meis!
xxx Sel

Marjoleine

Hey chica!
No worries! Tuurlijk heeft het tijd nodig, eerst maar eens wennen aan de cultuur shock toch?
Hier niets bijzonders te melden, vanmiddag de PN bijeenkomst....erg benieuwd!
Hoop dat je met Sven lekker slaapt en ik zou zeggen, neem ook echt die tijd !

Liefs Marjoleine

Henske

Sven?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!