fempiertje.reismee.nl

Afscheid, aapjes en ´Blanes´

Heeyy luitjes!!

hoe is het leven in heerlijk Nederland? Ik hoop dat het nog steeds goed gaat met iedereen en dat er geen rare dingen gebeuren. Mocht dit wel zo zijn hou me dan vooral op de hoogte want ik heb hier een groot tekort aan nieuwsberichten en roddels

Wink
Heb al geen krant meer gezien sinds ik Nederland heb verlaten.

Hier uiteraard alles nog steeds ok. De echte reis is inmiddels begonnen en tot nu toe gaat het behoorlijk goed. De laatste week in Dominical was erg leuk. Nog enigszins wat spaans geleerd, een dagje gefietst en naar park Baru geweest met de receptionist van het hostel van Noor en Yvon: Daniel, mijn eerste surfles gehad en natuurlijk zoveel mogelijk genoten van de zon en de feestjes in de laatste week met Noor en Yvon. Het afscheid afgelopen maandag viel me wel even zwaar maar de aapjes in Manuel Antonio hebben gelukkig een groot deel van mijn verdriet weggenomen

Laughing

De eerste stop na Dominical was dus Manuel Antonio National Park. Erg vriendelijk plaatsje, erg mooi park. Heb super veel aapjes gezien (voorkant lonely planet 2009), een paar luiaardsen ´s avonds een jungle night tour waarbij ik kennis heb mogen maken met de voorkant van de lonely planet van 2008: de red eye frog! Zie uiteraard ook de foto´s. De tour was erg leuk,extra leukwas dat ik de tour uiteindelijk voor 14 euro heb gedaan ipv voor 35 dollar (ben je al trots Onnito?

Tongue out
) en dat ik uiteindelijk een prive tour kreeg omdat de anderen niet kwamen opdagen. Dit voorbeeld geeft meteen een indicatie van de prijzen hier............ Costa Rica is dus niet goedkoop!

Openbaar vervoer is echt bijna onmogelijk goedkoop, zeker vergeleken met NL. Een busreis van een ruim twee uur kost ongeveer 2 euro. Die blauwe strippenkaart zal straks wel weer tegenvallen. Je kan hier vrij goed eten voor ongeveer vijf euro en een overnachting kostmeestal 10 - 15 dollar. Ik word hier niet echt rijker dus, zeker niet als ik ook nog eens iets wil zien gezien de kosten van de tours.

Goed, inmiddels aangekomen in Jaco, wat iets weg heeft van Blanes. Alleen het paaldansen en Thea en Theo ontbreken

Wink
(sorry, insiders-joke voor de Amuzetjes). Het is wel relaxed om even bij te komen en weer in de bewoonde wereld met normale supermarkt te zijn dus ik ben hier in totaal drie nachtjes. Vanavond gezellig uit met wat mensen uit het hostel en morgen op naar Montezuma!! Ik heb voorlopig nog geen genoeg van de kust......

Chico´s en chica´s, een hele dikke knuff voor jullie van een erg bruin meisje!!

Reacties

Reacties

Marjolein

Haha die foto's van de voorzijde van de LP -- toppertje!! Het blijft genieten zo te lezen .. jaloerssssssss
Enne wb de prijzen ... once in a lifetime moet je maar denken. Herinneringen zijn onbetaalbaar. (Ervaringen van een medereiziger ;-))))
Have fun!!!!

Noortje

Fem,

Klinkt top! Een supermarkt in Jaco? Ongelooflijk! Kan het me bijna niet voorstellen! :)

Blijf genieten meis!
PURA VIDA!

Dikke kus

Sim

Femki!

Wat leuk om weer van je te horen, zeker omdat je het zo naar je zin hebt. Klinkt echt supergaaf allemaal en wat ziet het er mooi uuuuit op de foto's!!! Wowwww! I miss you honey en ben eeeerg benieuwd naar de rest van de trip.

xoxoxoxoxoxoox Sim

Anita

Hey Fem,

Geweldig allemaal, jouw verhaal.

Vele mensen worden gewoon jaloers.

Hier in Nederland scheen de zon vandaag, jaja we kunnen nu ook bijna een kleurtje krijgen.
Jouw gebruinde tint zullen we niet inhalen, uhm, mmm.

Wat nieuws in huize Drijver: kids van ons moeten hun profielkeuze nu bepalen voor het aankomende 2.5 jaar studie.
Moeilijk maar goed we hebben nog tot de 26ste maart dan staat alles vast.
Voor jouw is dat alweer een lange tijd, herinnerd vast nog wel, dus je weet er alles van ........

Betreft de foto’s in één woord, schitterend, zeker de dieren foto’s, zoals je weet heeft dat een speciale plek in mijn hart .

Super hoor al die amfibieën en reptielen ( mijn ogen flonkeren ).

Geniet verder van je trip en kijk weer uit naar de rest van je avontuur-tjes- en.

Liefs Anita

far

ahhh die aapjes, superlief!

leuk om te lezen fem, je verhalen. hier gaat alles goed. volgend weekend verhuizen, heel erg zin in en afgelopen vrijdag kreeg ik dan echt mn bul (drie maanden later :) was heel leuk. mooie speech van mijn docent dus dat was leuk.

veel plezier nog! en ik mis je wel hoor! xxxfar

Onnito

Doe je toch goed in de crisistijden!

Selma

He Femmie!
Ziet er allemaal goed uit! Zo te zien ben je lekker aan het genieten! ;-) En wij maar hard werken hier in het koude NL. BTW volgend weekend gaan we verhuizen! :-)
Veel plezier en groetjes van Jeroen!
Dikke kus!

papa en mama

Hoi lieverd.
Prachtig al die fotos.Vooral die foto met jouw aan het surfen en al die fotos met dieren.
Zitten net bij de koffie met gebak natuurlijk.
Hier is verder alles goed. Het weer is nu nog mooi, maar vanmiddag word het minder.
Vanavond lekker uit eten met Wietske.
Nou nog heel veel plezier en spreken elkaar gauw weer.
Dikke kus papa en mama

Elize

Hoi bruin meisje! Hoe bevalt hostel de haan? Haha wie noemt zn hostel nou zo?! Je foto's zijn echt paradijselijk mooi! De foto's van ons stapavondje in de Crazy Piano's staan trouwens op internet, dus als je een keer tijd hebt moet je ze echt ff bekijken! Hier alles goed, het enige nieuws dat je hoort is crisis-crisis-crisis en crash-crash-crash (van dat Turkse vliegtuig dat op schiphol was gecrashed), dus je mist niets! Kan je daar nou smsjes ontvangen? Want heb geen idee of ze aankomen. Ben maandag begonnen met mn nieuwe baan, leuk tot nu toe! Doei femmito! Kuskus

Isabel

Femsk!!

Nou!!! Geweldig!! Ik ben gewoon jaloers! Wij hebben vandaag voor het eerst in drie weken weer een zon. Maar nog niet zo'n zon van "ik trek mijn bikini weer eens aan" hoor, nee, veel te koud! Je bent nu al veel bruiner dan ik! Oneerlijk. Maarja, dat ik ken ik natuurlijk van jou!
Hee, en was dat je eerste surfles?? Ik geloof het gewoon niet! Ik heb drie keer gestaan, maar niet zoals jij hoor! Ik vloog er net zo hard als ik erop kwam weer af aan de andere kant. Wasmachines, zoutwaterhappen. Maar dit ziet er goed uit!!
Ik vind het erg leuk voor je allemaal! Hou je in de gaten hoor!!

Dikke kus Is

wiekie

hoi Lief zusje
Gave foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!! leuk allemaal, heb gehoord dat je ook al geboekt hebt voor Cuba, de tijd gaat toch snel hoor, je bent alweer dik een maand onderweg.
Gisteren heerlijk gegeten met Papa en Mama, voor Pa's verjaardag was erg gezellig, nou lieve schat we sms'en of lezen elkaars berichten op deze site, en maak nog maar heel veel foto's, ik vind het hartstikke leuk, sterkte met je buikpijn!!! je weet het he? veel cola drinken, maar ook naar de dokter natuurlijk

veel liefs dikke zoenen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx love you

Heidi

Nou meis, dat ziet er goed uit.

Ik zou ook wel weer eens op het strand willen liggen, heerlijk!!

Als je weer thuis bent geef ik wel weer eens een showtje weg ;-) ( reactie op de Amuze insiders-joke)

kus Heid

Eveline

Hi Femmie, ziet er allemaal relaxed en gezellig uit. Ik dacht bij de eerste foto dat jullie de red eye frogs waren! Maar niet dus, stoer hoor, kikker op je arm!
Hierbij nog even de groeten aan Paul! (vd Mee). Vindt ie leuk om via jouw site te communiceren. Het gaat alweer snel met je reis, je bent alweer een maand weg! Geniet nog lekker, tot ziens! Eveline

Reinder

Ha Femkje,
Je hebt weer verhalen verteld waar ik aardig jaloers op word... En trouwens ook mooie foto's! Het moet een geweldige ervaring zijn geweest met de aapjes; dan zie je nog eens wat terug van jezelf hè...?!
Hier in Utereg gaat alles gewoontjes door. Bij AEGON worden we ook telkens met de credit-crisis geconfronteerd (we moeten nu zelfs voor de melk betalen). Maar verder gaat ie lekker hoor!
Nou meissie, ik wens je weer veel plezier met je reis en niet met vreemde mannen meegaan die gratis ijsjes aanbieden hè....?!
Dikke kus van Reinder.

Yvonne

Hey!

Klinkt allemaal egt Te Gek!
Het afscheid van Costa Rica viel me ook wel zwaar..alleen dan pas in nederland waar geen aapjes zijn om t goed te maken :P
Leuk dat je t r nog steeds naar je zin hebt en vooral blijven doen!

Liefs Yvonne

Brigitta

Hoi lieve Femmie,

Leuk om je verhalen te lezen, en je fatastiche foto's te zien.
Hier alles rustig, het is vandaag snert weer.......
Afgelopen weekend ben ik lekker naar Sanadome geweest, heerlijk in de sauna en even onder de zonnenbank, maar tegen dat kleurtje van jou kunnen wij hier in Nederland niet op hoor !!
Nog 2,5 week werken en dan ben ik klaar met Uniekaas (en zij met mij, hi-hi).
Weet je al wanneer je naar Cuba gaat, of blijf je in Cosa Rica rondreizen ?
Nou schat, ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal en foto's.

Héél veel liefs en dikke kussen,
Brigitta xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!