fempiertje.reismee.nl

bye bye Pacific, hello rainforest and Carribean!

Hola chico's en chica's!!

Dat is een tijd geleden!!!!! Tijd voor een behoorlijk goede update vanuit Costa Rica!

In Jaco ben ik uiteindelijk iets langer gebleven dan ik wilde omdat ik last kreeg van een parasiet in mijn buik, die uiteindelijk gelukkig gewoon een bacterie bleek te zijn... Jaco was niet echt fantastisch, maar heb er wel veel leuke mensen leren kennen die ik uiteindelijk later ook nog vaker ben tegengekomen. Na Jaco ben ik nog ongeveer een weekje aan de kust gebleven, in Montezuma 2 nachtjes en daarna 4 nachten in Santa Teresa. Ik heb hier vrij weinig gedaan, een waterval bezocht in Montezuma en nog een keertje geprobeerd te surfen in Santa Teresa. Verder met name gerelaxed in de zon en biertjes gedronken onder het genot van een kampvuurtje en gitaarspel! Het was erg moeilijk voor mij om Santa Teresa te verlaten vanwege de super goede sfeer en alle leuke mensen, maar inmiddels heb ik al weer behoorlijk wat gedaan..........

Na al dat gechill werd het tijd om eens wat te gaan ondernemen dus hup de bus in en op naar het regenwoud: Monteverde. Hier heb ik een canopy tour gedaan

Surprised
en een horsebackriding tour. Na 2 nachtjes snel weer door naar La Fortuna, vulkaan Arenal bekijken. Dit is ook de plek waar ik Nike weer heb gevonden, een duits meisje die ik in Santa Teresa heb leren kennen en waar ik nu samen mee reis. Na een korte wandeling, een btje lava kijken, relaxen in de hotsprings zijn wij meteen de volgende dag door gegaan naar Guapiles, van waaruit we een dagtocht hebben gedaan naar Tortuguero. Hier zijn tussen december en februari veel zee schilpadden. Die hebben we nu niet gezien, maar de score was toch goed: veel mooie vogels, vlinders, een slang, baby kaaimannen, mama kaaiman, heel veel apies en een rivier schildpad! (zie ook foto's).

Vandaag zijn we verder gereisd naar Puerto Viejo, schijnbaar het party oord aan de Carribische kust! Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik me weer aan de kust bevind, ondanks het feit dat we heel veel geluk hebben gehad met het weer in het binnenland. De sfeer is hier heel anders dan aan de andere kust. De bevolking is hier ietsje eh... 'donkerder', de muziek nog meer reggea, dreads zijn hier volop in de mode en peperspray kan je huren bij de receptie van het hostel...... we zijn dus nog een beetje voorzichtig, maar ook erg benieuwd naar de avonturen die we hier weer gaan meemaken! In ieder geval is het fijn om na al dat gereis weer even stil te staan.

Peeps, ik wens jullie erg veel plezier met foto's kijken! De 27e verlaat ik dit mooie land voor Cuba waarover ik hier niets dan goeds heb gehoord. Voor dit tijd waarschijnlijk nog wel een berichtje!

Dikke kuss, Femke!

Reacties

Reacties

Irene

Hey chica!! Zo dat klinkt goed!! En de foto's zijn weer geweldig. Je wordt per fotosessie weer een tintje bruiner lijkt wel. Je ziet er goed uit!! Have a blast, oh en neem je nog een surfer voor me mee?? Of moet ik die straks in Ameland gaan regelen?? Missing you, dikke knuffel en xxx shmirene

Sjors

Femmie, Je verhaal klinkt super en zo te horen heb je het onwijs naar je zin!! Geniet er nog van en dan op naar Cuba! We Missen je hier,
Kus

Elize

Chickie met je roze gympen (dat was niet moeilijk te raden)! Leuk om te horen wat je allemaal aan het doen bent! Gezellie dat je een reisgenootje hebt ook! Je plaatjes doen me denken aan Ozzie, qua sfeer. Superrelaxed! Fem, Tess en ik hebben vrijdag ouderwets gestapt in het Pakhuis en Filemon, was supermooi. Laat me even weten wanneer het jou uitkomt om te skypen, dan zorg ik dat ik achter de comp zit.
Ciaooowww! xx

Marjolein

Reaggae, dreads ...??? haha daar hoort ook wel surfen bij van tijd tot tijd ;-) Take care enne tot l8r

wiekie

Ha die Femmie, wat een geweldige foto's ,heerlijk al die zon, beestjes en mooie natuur, ik ben echt jaloers! In Nederland begint de zon nu te schijnen, de lente is begonnen, nou ja nog wel koud hoor. Leuk dat je een reismaatje hebt dan kun je je plezier delen. Hoop gauw weer op meer foto's of verhalen.

Espero que pronto se oye otra vez un montón de hermanita, estoy orgulloso de ti

love you

Brigitta

Hé Femmie,

Top joh, je foto's en natuurlijk altijd leuk om je verhalen te lezen !!
Hier bestaat de natuur op dit moment uit veel crocussen, natuurlijk fijn het begin van de lente, maar ben denk ik toch liever in een warm en mooi land zoals jij !!
Nog een paar daagjes en dan op naar Cuba, ben erg benieuwd of het daar net zo mooi is.
Heel veel liefs en tot gauw schat,

xxxxx, Brigitta

Wendy

Whaaaaaa Femke op een paard!!! Het is dat er foto's van zijn :P Erg leuk om weer iets van je te horen, het klinkt echt super, en leuk dat je een reisgenootje hebt.
Ik hoop dat je nog veel mooie dingen gaat beleven en dat Cuba net zo leuk is.
Goede reis alvast!

liefs

Reinder

Ha Femkje,

Weer een geweldig verhaal met prachtige foto's! Poe hee, wat heb jij al veel meegemaakt en gezien... ook prachtig die kaaimannen zeg! En dan ga je straks naar Cuba ("mijn land") en dat zal helemaal fraai worden. Neem maar een goeie Cubaanse sigaar voor me mee (Cochiba). Hier alles ok en dus eigenlijk een beetje saai. Sinds jij wegbent bij AEGON gaat het met de koers ook minder...
Nou, blijf genieten en voor je vriendin Nike: Gruße von herr Hendriks!

Dikke kus,
Reintje

Ton

ha die Fem,

Heerlijk zo'n ongedwongen leventje!! Als ik jou was bleef ik lekker lang weg. Het is hier hartstikke saai en de bonussen bij AEGON kunnen we ivm de kredietcrisis toch naar fluiten ha ha. Pas je een beetje op met al die enge beesten in het oerwoud?

groet en liefs van Ton

amuze

yo fempier,

olala ziet er goed uit!

lekker bruin en aan het genieten, we weten precies hoe je je voelt we hebben namelijk buena vista op de achtergrond tijdens cordialeten=nu.
helaas is het weer niet zo mooi als daar

veel plezier nog en we missen je!

dikke kus

sim/ier/joos/mar/sel/far

Anita

Hey Femmie,

Fijn om weer je verhaal met al je avonturen te lezen.

Ach, gitaarspel en kampvuur, lekker relaxed.
En heb je het er warm van gekregen om het ook te proberen, pingel pingel.
Uiteindelijk ben je op avontuur, dus .........

Mis trouwens een dreadlocks foto van je ........
Foto's spreken voor zich, je vermaakt je prima op naar het spannende Cuba.
Geniet we wachten weer op je nieuwe verhaal.

Verhaaltje vanuit het natte Holland, terwijl vorige week regelmatig de zon scheen.
Ben afgelopen zondag met een vriendin naar Tina Turner geweest in Gelredome in Arnhem.
Een spectaculaire show, wat kan die Pop of Queen zingen zeg wat een vormule.
Ook haar uithoudingsvermogen niet te geloven zo op haar leeftijd van 68 jaar.

Nou meis genoeg weer, ga straks krabbelen bij je foto’s

Liefs Aniet

Tineke

Hoi Femke.

Zo telezen weer heel wat beleeft en gezien.
Maar doe in iedergeval voor zichtig. En geniet er maar je bent er toch. Veel plezier in Cuba.We zijn al weer benieuwd naar je nieuwe vehaal tot dan. groetjes Rinus en Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!