fempiertje.reismee.nl

Dominical

Hola chicos y chicas!

Ik hoop dat het met jullie allemaal nog steeds goed gaat, maar aangezien er nog geen week voorbij is ga ik daar maar vanuit!

Om jullie met name niet teveel te vervelen zal ik dit keer proberen bij een korte update te houden.

Zaterdag heb ik de vrij lange busreis van Alajuela naar Dominical ondernomen *circa 8 uur*. Daar aangekomen benik meteen Noor gaan zoeken. Gegeten en geslapen in het hotel van Noortje en 's avonds naar 'disco' La Roca Verde, schijnbaar the place to be hier in Dominical. Dat is ook eigenlijk meteen wel alles wat hier is..... buiten strand, surfspots, surfers en nog een stuk of 5 barretjes. O ja en natuurlijk niet te vergeten de taalschool.
Dominical is dus erg klein. Het is hier wel leuk, maar er is niet veel te doen (en wat er te doen is is echt te duur) en ik ben blij dat bijna al mijn tijd wordt opgeslokt door de spaanse cursus.
Mijn gastgezin is echt super lief. Ik slaap bij een gezin bestaande uit moeder, vader en twee dochters van 15 en 4, een ander gezin dan verwacht dus. Iedereen is superbehulpzaam en er slaapt daar ook nog een andere jongen van de school, Mario, die gelukkig wel al aardig spaans spreekt.Handig voor de vertaling, maar misschien ook minder goed para la practicion. Het eten bestaat voornamelijk uit Gallo Pinto, de lokale specialiteit namelijk rijst met bruine bonen afgewisseld met ei, ui, vlees en groente. Vanmorgen heb ik lekker pannekoeken met banaan op
Laughing
Op de school is het wat moeilijk om mensen te leren kennen omdat schijnbaar iedereen hier estudiante medical is... In de VS is het blijkbaar noodzaak om spaanse les te krijgen als je medicijnen studeert. De studenten klieken nogal dus dat is jammer, maar goed misschien heeft het wat tijd nodig.
Goed, al met al vermaak ik me prima ook al is het misschien wat minder positief dan verwacht. Noor is hier ook dus in ieder geval een bondgenoot
Laughing
Dikke kuss voor iedereen! Volgende update komt wanneer ik weer echt iets meemaak
Wink

Reacties

Reacties

Ton S

He Fem, leuk om je verhalen te lezen. 5 barretjes vind ik nogal meevallen. (bij ons in Maartensdijk zouden we daar jaloers op zijn). Nog een weekje en dan "kliekt"iedereen om jou.

liefs van Ton

Elize

Hola chica! ¿Dominical es un pueblo muy pequeño, si? Pero tu eres muy social y las semanas proximas tu hables espanol muy bien. Es muy facile integrado quando tu hables espanol. Ahora, ya he tenido espanol por tres semanas!! Het gaat al best snel met mn spaans, dus dat zal bij jou ongetwijfeld hetzelfde zijn! Blij voor je dat Noortje er ook is. Ik had gister iets doms joh! Ik wilde in de supermarkt vragen of de cassier (een jongen) er 14 cent bij wilde om het wisselen makkelijker te maken. Maar in plaats daarvan zei ik: ik hou van je 14 cent! Hahaha! Te queiro 14 centimos ipv queres 14 centimos! Hij zei: aaaah muy bonita, guapa! En ik veranderde in een tomaat. Mmmzz! Het weer is wat beter hier nu, dus ik ga snel naar buiten!
Kussie en ik hoop dat je snel went daar. Elize

irene

Hey fem, in 5 barretjes kan je wel toch wel een feestje bouwen? En dansen kan overal!!! Wat een opluchting dat er dus geen krijsende babies zijn in je gastgezin. Chica, mucho fun nog. Dikke knuffel en x Irene

Brigitta

Hola queridos Femke,

Por supuesto, felicitaciones a tu madre!
Me parece muy divertido viaje para que pueda seguir y espero que, a pesar de la tranquila población aún tiene sentido.
Me alegra que tienen una familia amorosa, suena mucho mejor que la otra familia!
Aquí todo estaba bien, aunque hace frío aquí esta mañana y muy suave.
Mira pero pronto reservar un vuelo a ese hermoso sol Costa Rica!

Mucho amor y un gran beso, Brigitta

Brigitta

Ok, voor deze keer dan nog met vertaling, hi-hi !!

Hoi lieve Femke,

Natuurlijk van harte gefeliciteerd met je mamma !!
Ik vind het erg leuk om je reis zo te kunnen volgen en hoop dat je het ondanks het rustige plaatsje toch naar je zin hebt.
Fijn dat je zo'n lief gastgezin hebt, het klinkt een stuk beter dan dat andere gezin !
Hier alles prima, al is het hier wel koud en vanmorgen erg glad.
Kijk maar uit straks boek ik ook een vlucht naar dat mooie zonnige Costa Rica !!

Veel liefs en een dikke kus, Brigitta

Brigitta

Waar blijven trouwens die mooie fotoseries of moet je daar eerst nog bruiner voor worden ?!?!!

Love you !!

Anita

Hola chica,

Fijn te horen dat je onverwachts in een ander gastgezin bent beland!!
Maar uit je tekst blijkt dat je het beter getroffen heb dan het eerste gezin, baby’s!!!.....
Je treft het goed, aardige mensen en dan nog Mario.
Het kan alleen nog maar vooruit gaan, succes met al je Spaanse taal kunsten.

Whaa, het eten, dat is effe wennen Femmie, moeten we nog wat Hollands eten naar je toe sturen.

School: Jammer van al die studenten, denk wel dat de tijd zal leren.
Grappig dat die mensen studie medicijnen doen, ach je steekt er weer van op.
Betreft jouw tekst wel weer iets voor de Amerikanen zeg, Spaanse les verplicht …..

Stappen: Aha, je ben al op dreef met uitgaan.
Ach dat lukt je-jullie wel alle barretjes op één avond hahahha.
Veel plezier met Noortje

Strand, mmm begin nou wel jaloers te worden.
Ga je nog, of jullie ook activiteiten op het strand doen, ………

Groetjes maar weer vanuit bewolkte Holland.

Huggie Anita

Isabel

Hey Femsie!
Wat leuk om te lezen! Een beetje jammer dat je het niet zo positief ziet... Maar je moet misschien ook nog een beetje inkomen! Het gastgezin klinkt nu goed! Kan jij ook eens de oudere zus zijn! ;-)
Aan Gallo Pinto moet ik persoonlijk niet denken... maar gelukkig kan je altijd nog pannenkoeken met banaan maken!
Femsie, een hele dikke kus vanuit Nieuw Zeeland en ook veel liefs voor Noor!
Isa

Eveline

Hé Fem, laat je kop niet hangen, het wordt vast alleen maar beter, het is altijd wennen als je ergens nieuw komt, lekker de kat uit de boom kijken! Hoop dat je gauw leuke contacten opdoet. Ik ben bezig met mijn laatste week bij AEGON, ik ben benieuwd wat mij te wachten staat. Maak er wat van, ik zie je verhalen tegemoet. Groetjes van Eveline

Peer en Gerda

Femke,alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben beland op jouw site ivm adres zoeken Hostel waar Noor verblijft, niet gevonden.
Gelukkig hebben jullie elkaar nog, en kunnen jullie samen nog 1 week genieten. Hele leuke en spannende dag morgen met een verjaardagstaart met bonen en veel chocolade, Ha Ha

Inge-Oma,Wolfgang,Gaby,Jessica u. Michelle

Alles Gute zum Geburtstag von uns allen und weiterhin viel Spaß und Freude. Liebe Grüsse aus dem verschneiden Österreich!!!

Anita

Gefeliciteerd Femke,

Heeeeel anders dan alle andere jaren, maar toch een fijne dag toegewenst.

Misschien spreek ik je nog straks op msn.

Dikke knuffel van Bert, Anita, Kevin en Kimberly

Cobi Donker

Hoi Femke,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nog heel veel plezier en succes.
Dikke Kus,
Hans, Cobi, Madya en Melissa Donker

wiekie

Hallo lieve zus even een berichtje uit Nederland, hoop dat je een te gekke verjaardag hebt gehad????
Ben benieuwd hoe het met je gaat en wat je allemaal beleefd, dus schrijf gauw weer een verhaaltje op deze site zou ik zeggen.
Heel veel liefs love you Wiekie

papa en mama

Lieve Femke. i
Wij hebben de fotos net bekeken. Leuke douche :)
Eindelijk is hat dan gelukt en een leuke en krachtige toelichting. Het wordt al wat met je. Wij vinden het erg leuk en mooi daar. Liefs en dikke kus
papa en mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!