fempiertje.reismee.nl

Spaanse les en Costa Ricaans tempo

Hola chicos en chicas!!

Tijd voor een nieuw verhaal vanuit zonnig, enorm warm en enorm traag Dominical... Zo traag dat ik niet eens een lachende smilie bij mijn verhaal kan krijgen!

Op veler verzoek vandaag dan ook eindelijk wat foto's. Hiervoor verwacht ik heel wat dankbaarheid en applaus aangezien het mij ruim 2 uur heeft gekost om de ongeveer 30 of 40 foto's op de site te krijgen. Dit zegt denk ik wel genoeg over de verbinding hier en eigenlijk uberhaupt wel over het tempo in Costa Rica ;-)

Inmiddels is er toch wel weer een en ander gebeurd. De spaanse les gaat erg goed en is ook erg leuk. Ik kan mezelf al behoorlijk verstaanbaar maken in de winkels en bij eenvoudige conversaties. Deze week heb ik jammer genoeg in de middag les ipv in de ochtend dus stranduurtjes zijn in de minderheid deze week (in de ochtend is het veel te warm). Ook ben ik na week 1 verhuisd van mijn gastgezin naar het studentenhuis. Met name vanwege de afstand naar het centrum (15 min lopen door volledige duisternis), maar ook vanwege de gezelligheid met de studenten en het ontbreken van de toegevoegde waarde: meer spaans leren in het gastgezin, omdat de jongen die daar ook verbleef al vloeiend spaans spreekt.

Verder vertrekt Noortje as maandag naar huis. Stage is afgeblazen door misverstand dus na hier nog 2 weken vakantie te hebben gehouden gaat ze in NL weer op zoek naar een nieuwe stage. Maandag (of zondag) is ook de dag dat ik weer verder zal gaan, ik weet alleen nog niet precies waarheen.

So much for the newsupdate! Het leven bestaat hier voornamelijk uit het volgen van spaanse les, relaxen op het strand, eten en dansen in de avond. Elke kroeg heeft een vaste avond in de week waarop het feest plaatsvindt. In het weekend proberen we leuke uitstapjes te maken. Zo hebben we vorige week een regenwoud bezocht (erg mooi, helaas weinig dieren) en op zondag een dolfijnen en walvis tour (zie foto's!). Afgelopen zaterdag hebben we heerlijk geshopt in San Isidro en zondag heb ik heerlijk op het strand gerelaxed tijdens mijn verjaardag!!! :-) Nog heel erg bedankt voor alle lieve mailtjes, smsjes en berichtjes!! Het was erg fijn om veel van jullie te horen aangezien ik jullie natuurlijk wel erg heb gemist!

Dat was weer even de samenvatting van alle gebeurtenissen! Deze week surfles, fietsen door de omgeving en Manuel Antonio (apies kijken!!!) hoop ik.

Tot snel en heel veel liefs en knuffels vanaf de andere kant van de oceaan!!

Reacties

Reacties

Onno

Que bonitas fotos! divertise he!

Heidi

Hai lieverd,

GEFELICITEERD, hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad.

geniet nog maar lekker

liefs Heidi

Irene

Femmie,
wat een geweldige foto's! Wel na het zien van de vleermuis denk ik 'rabies RABIES rabies' !!! Heb ie wel een inenting?? En die puppie, wat een scheetje..... maar nogmaals....RABIES!! ;-)
(echte smilies krijg ik ook niet voor elkaar op mijn eenvoudige laptoppie!!)

Oh en wat zie ik nu, jou bruine tint!! Ik ga weer richting oud en vertrouwd wit!! Tja, dat is niet voor eeuwig, wacht ik heb opeens een brilliante walgelijk uitspraak hierop in mijn hoofd....'maar je mooie herinneringen aan je reis heb je wel voor eeuwig!' Nou ja, zolang je niet dement wordt natuurlijk!

Hey, nog veel plezier, in de kroeg, op het strand en ik het klaslokaal naast de toucans.

Hele dikke knuffel en xxx van mij

Marjolein

nou je verveelt je niet in ieder geval. En nog gefeliciteerd natuurlijk. Het klinkt allemaal errug Latijnsamericaanssssss zalig dusssss. Ik kan mij alles voorstellen bij zo'n cursus, super gezellig leert veel en ontzettend snel (afgezien van het Costaricaanse tempo dan he ;-) haha. Klinkt als mijn taalcursus in Rio. Nou meid, straks kunnen we in het 'buitenlands' met elkaar kletsen. Jij in het Spaans en dan klets ik wel Portugees terug ok? hahaha
Abroco e um grande beijo. Tchau querida ate outra vez!!! Marjolein

Marjolein

abraco dus he ... taalfout ... slik ...

Sim

Jee wat een leuk verhaal! En onwijs mooie foto's, wowww :D. Tof dat je inmiddels een aardig mondje spaans spreekt, is die reis toch nog ergens goed voor ;). Ben benieuwd wat je volgende stop is.
Dikke XXXX's en OOOO's Sim

Reinder

Ha Leids Sleuteltje,

Ik ben je niet vergeten hoor, maar had simpelweg een week vrij...
Allereerst -maar helaas dus laat- nog gefelicteerd met je verjaardag! Heb je dat een 'gepaste'wijze kunnen vieren?
Geweldig dat het zo goed gaat met de Spaanse les; je kunt dus nu ook de mannen op de juiste manier je gevoelens kenbaar maken...???
Mooie fotocessie; ik ben jaloers op je zeg.
Hier in Utreg alles ok en Paultje groeit en bleoit als kool en vraagt telkens weer wanneer je langskomt...haha...
Nou meissie, suXes met alles en goed genieten hè?!

Dikke kus van
Reinder

Wiekie

Hola querida hermana, finalmente fotos! ¿Qué divertido ver cómo todo se ve.
Te extraño como puede ver en las fotos. Estoy celoso de este hermoso medio ambiente y el domingo
Nos vemos pronto por correo electrónico o SMS. Beso su hermana mayor Wiekie

Wiekie

De vertaling:

Hallo lieve zus, eindelijk foto's! Wat onzettend leuk om te zien hoe alles eruit ziet.
Mis je wel als ik je zo op de foto's zie. Ik ben ook jaloers op die prachtige omgeving en de zon.
Tot gauw via mail of sms. Dikke kus Wiekie

Selma

Hey Femmie!
Klinkt allemaal top! En als ik die foto's zie ben ik ook echt jaloers hoor!
Super dat je Spaans steeds beter gaat! Denk dat je al meer weet dan Geor en ik na onze 'intensieve ' cursus ;-) Geniet ervan!
Liefs, Sel

Wendy vd Burg

He Fem,

Klinkt echt rot joh wat je meemaakt :) hahaha.. Veel beter dan bij AEGON! ;)

Succes met je Spaans en geniet van de zon daar!!

Groetjes Wendy

elize

Heyyyy chickie! Klinkt superlekker allemaal! Ik moet je foto's nog gaan bekijken, maar dat ziet er vast ontzettend chill uit. Ik ben inmiddels weer in NL!!! Het is veel te snel gegaan dat maandje, dus geniet nog maar lekker van elke dag die je daar hebt!
Kuskus, Elize
PS: zie je nou wel dat jij ook aangestoken raakt door het surfvirus!!! hahaha zei het toch ;-)

Anja

Hoi Femke,
Ben blij dat het zo goed met je gaat, geweldig, die foto's maken misschien nog wel meer duidelijk dan je verhalen, ik ben erg jaloers, ik zit hier de crocussen uit de grond te kijken en dan zie ik jou in je topje! Heel veel plezier nog Groetjes Anja (en Constan)

farnaz

jeetje wat een mooie foto's...

ik wil ooook ! lucky bastard :)

xxxx
far

Brigitta

Hola Fempiertje,

Bellas y divertido de leer un cuento a usted ya sus bellas imágenes! !
Me tomó un tiempo, pero me alegro de que ahora podemos ver lo que todos hacen.
Todo es quizás un poco lento, pero también es ligeramente más caliente que aquí!
Tengo geupedate MSN para que podamos estar pronto en condiciones de escribir.

Te amo querida y hablamos pronto.
espeso cojín, su hermana

Anita

Hey Femmie,

Leuk om weer iets van je avontuur te horen en wow met wat foto’s.

Iedereen was daar wel nieuwsgierig naar.
Erg leuk allemaal om te zien.

Verhaal is ook leuk maar foto’s zeggen toch wat meer.

Althans mensen zien dan meer en maken dan hun eigen indruk wat jij allemaal mee maakt.

Blij te horen dat Spaanse les goed bevalt en dat je het uiteindelijk je zelf goed verstaanbaar kan maken om je avontuur veder door te zetten.

Jammer van Noortje al haar gebeurtenissen, maar goed jij ben lekker bezig om meer mee te maken en als ik het goed heb begrepen ga je morgen of maandag eigenlijk het grootte avontuur te gemoed.

Hopelijk horen we snel wat je allemaal mee maakt en zien we weer wat foto’s, zo kunnen we ook weer zien wat voor gekleurde tint je weer heb opgelopen.

Want hier in Nederland is het pet.

Dus ga verder nogmaals met je avontuur en geniet.

Dikke knuffel van Anita en familie

Pascal

Hoi die Femke,

Erg leuk al die verhalen te lezen!!
Relaxen, eten, drinken, dansen.... Wat wil je nog meer??!!
Geniet ervan en ik blijf je volgen.

gr. Pascal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!